Články

Zobrazeny jen články se štítky: Začátečník ×    

16. ledna 2019
Dvoudílná série článků věnovaná tematice fotografování tzv. "do RAWu". V druhém dílu se zaměříme na klíčovou otázku: "Je z dlouhodobého pohledu lepší používat JPEG nebo RAW?". Tahle otázka je totiž složitější, než se na první pohled zdá.

14. ledna 2019
Dvoudílná série článků věnovaná tematice fotografování tzv. "do RAWu". První díl je určený především začátečníkům. Řekneme si, co to RAW je, v čem je výhodnější oproti JPEGu a co to v praxi obnáší s fotografováním do RAWu začít.

11. ledna 2019
V tomto článku si ukážeme, jak pomocí běžně dostupných "nefotografických" pomůcek upravit tvrdé světlo bodového zdroje a vytvořit si z něj světlo měkké. Článek slouží především jako rozšiřující text a návod pro účastníky základního kurzu.

25. listopadu 2018
Mnoho lidí si myslí, že k dobrým fotkám je zapotřebí především drahá fototechnika. Ale tak to není. Technika samozřejmé má vliv, ale ne až tak velký. Tím hlavním, co odlišuje dobré fotografy od těch méně zdatných, jsou ve skutečnosti fotografické know-how a zkušenosti.

31. března 2017
Dobře si vybrat stativ není snadné. Přestože základní funkce všech stativů je stejná, stativy různých výrobců a i různé modely téhož výrobce se liší v celé řadě ohledů. Tyto rozdílnosti mohou zprvu vypadat jako drobnosti, časem se ale mnohdy ukáží být důležitější, než se původně zdálo.

15. března 2017
Poutě jsou skvělá příležitost nejen k vyvenčení dětí, ale také k pořízení zajímavých fotek plných světel, barev a pohybu. Dnešní článek přináší několik základních tipů, jak si z návštěvy poutě či lunaparku odnést kromě zážitků také co nejzajímavější fotografie.

25. února 2017
Na "kompoziční pravidla" má každý svůj názor, často velmi vyhraněný. Někdo říká, že jsou tím úplně nejdůležitějším, jiný je považuje za naprostou hloupost a ztrátu času. Tak jak to s nimi tedy je?

10. listopadu 2016
Schopnost ovládat expozici manuálně, tzn. zcela bez pomoci automatiky, je jedna z prvních věcí, kterou by se měl aspirující fotograf naučit. Dnešní článek přináší praktický návod pro začátečníky, jak tuto základní dovednost úspěšně zvládnout.

1. listopadu 2016
Potřebná výbava je do značné míry určená fotografickým žánrem a v menší míře pak stylem, zvyklostmi a preferencemi konkrétního fotografa. Existuje však několik věcí, které jsou přínosem úplně pro každého. Říkám jim "šest S" a jsou to:

7. dubna 2016
Jaro je tu a s ním i sezóna fotografování květin, poupat a různých jiných rostlinných motivů. Dnešní článek přináší několik základních tipů jak na to, aby vaše snímky rostlin vypadaly co nejlépe.


 starší příspěvky →