Články

Zobrazeny jen články se štítky: Začátečník ×    

31. března 2017
Dobře si vybrat stativ není snadné. Přestože základní funkce všech stativů je stejná, stativy různých výrobců a i různé modely téhož výrobce se liší v celé řadě ohledů. Tyto rozdílnosti mohou zprvu vypadat jako drobnosti, časem se ale mnohdy ukáží být důležitější, než se původně zdálo.

15. března 2017
Poutě jsou skvělá příležitost nejen k vyvenčení dětí, ale také k pořízení zajímavých fotek plných světel, barev a pohybu. Dnešní článek přináší několik základních tipů, jak si z návštěvy poutě či lunaparku odnést kromě zážitků také co nejzajímavější fotografie.

25. února 2017
Na "kompoziční pravidla" má každý svůj názor, často velmi vyhraněný. Někdo říká, že jsou tím úplně nejdůležitějším, jiný je považuje za naprostou hloupost a ztrátu času. Tak jak to s nimi tedy je?

10. listopadu 2016
Schopnost ovládat expozici manuálně, tzn. zcela bez pomoci automatiky, je jedna z prvních věcí, kterou by se měl aspirující fotograf naučit. Dnešní článek přináší praktický návod pro začátečníky, jak tuto základní dovednost úspěšně zvládnout.

1. listopadu 2016
Potřebná výbava je do značné míry určená fotografickým žánrem a v menší míře pak stylem, zvyklostmi a preferencemi konkrétního fotografa. Existuje však několik věcí, které jsou přínosem úplně pro každého. Říkám jim "šest S" a jsou to:

7. dubna 2016
Jaro je tu a s ním i sezóna fotografování květin, poupat a různých jiných rostlinných motivů. Dnešní článek přináší několik základních tipů jak na to, aby vaše snímky rostlin vypadaly co nejlépe.

19. ledna 2016
Proč zálohovat, jak zálohovat, kam zálohovat, jaký používat zálohovací software. Dnešní článek přináší tipy, jak dobře zvládnout tuto krajně nepopulární, ale velmi důležitou činnost.

4. ledna 2016
Máte zrcadlovku s jedním (setovým) objektivem? Poohlížíte se po dalším, pokud možno lepším "sklu"? Dobře vybrat objektiv není snadné, zvlášť pokud nemáte s nákupem tohoto druhu zboží mnoho předchozích zkušeností. S výběrem pomůže dnešní článek.

19. listopadu 2015
Většina lidí, kteří si pořídí systémový blesk, začne časem přemýšlet o koupi nějakého prostředku pro úpravu jeho světla. Zpravidla se rozhodují mezi deštníkem a softboxem, často ale neví, jaký je mezi nimi v praxi rozdíl a který jim poslouží lépe.

12. listopadu 2015
Histogram je součástí každého fotografického softwaru a umí jej zobrazit i mnohé digitální fotoaparáty. K čemu slouží, jak ho číst a na co si dát při jeho používání pozor?


 starší příspěvky →