Články

Zobrazeny jen články se štítky: Začátečník ×    

10. listopadu 2016
Schopnost ovládat expozici manuálně, tzn. zcela bez pomoci automatiky, je jedna z prvních věcí, kterou by se měl aspirující fotograf naučit. Dnešní článek přináší praktický návod pro začátečníky, jak tuto základní dovednost úspěšně zvládnout.

1. listopadu 2016
Potřebná výbava je do značné míry určená fotografickým žánrem a v menší míře pak stylem, zvyklostmi a preferencemi konkrétního fotografa. Existuje však několik věcí, které jsou přínosem úplně pro každého. Říkám jim "šest S" a jsou to:

7. dubna 2016
Jaro je tu a s ním i sezóna fotografování květin, poupat a různých jiných rostlinných motivů. Dnešní článek přináší několik základních tipů jak na to, aby vaše snímky rostlin vypadaly co nejlépe.

19. ledna 2016
Proč zálohovat, jak zálohovat, kam zálohovat, jaký používat zálohovací software. Dnešní článek přináší tipy, jak dobře zvládnout tuto krajně nepopulární, ale velmi důležitou činnost.

4. ledna 2016
Máte zrcadlovku s jedním (setovým) objektivem? Poohlížíte se po dalším, pokud možno lepším "sklu"? Dobře vybrat objektiv není snadné, zvlášť pokud nemáte s nákupem tohoto druhu zboží mnoho předchozích zkušeností. S výběrem pomůže dnešní článek.

19. listopadu 2015
Většina lidí, kteří si pořídí systémový blesk, začne časem přemýšlet o koupi nějakého prostředku pro úpravu jeho světla. Zpravidla se rozhodují mezi deštníkem a softboxem, často ale neví, jaký je mezi nimi v praxi rozdíl a který jim poslouží lépe.

12. listopadu 2015
Histogram je součástí každého fotografického softwaru a umí jej zobrazit i mnohé digitální fotoaparáty. K čemu slouží, jak ho číst a na co si dát při jeho používání pozor?

5. listopadu 2015
Pomocí úprav na počítači lze opravit rozličné nedostatky a fotografii výrazně vylepšit. Stále však existuje řada věcí, které je potřeba udělat správně již při focení, protože se úpravami zachránit dost dobře nedají.

7. srpna 2015
Jak se v průběhu času vyvíjí fotograf - od úplného zelenáče až po ostříleného borce - s podrobnou charakteristikou jednotlivých vývojových stádií. Najdete se v některé z popisovaných úrovní i Vy?

16. července 2015
Někdo fotí profesně, někdo s fotoaparátem dělá umění. Mnoho lidí však fotí prostě proto, že je to baví, těší, uspokojuje. Fotografie je skutečně mimořádně vděčným koníčkem, navíc v mnoha ohledech jedinečným, protože ...


 starší příspěvky →