Články

Zobrazeny jen články se štítky: Návody ×    

14. ledna 2019
Dvoudílná série článků věnovaná tematice fotografování tzv. "do RAWu". První díl je určený především začátečníkům. Řekneme si, co to RAW je, v čem je výhodnější oproti JPEGu a co to v praxi obnáší s fotografováním do RAWu začít.

11. ledna 2019
V tomto článku si ukážeme, jak pomocí běžně dostupných "nefotografických" pomůcek upravit tvrdé světlo bodového zdroje a vytvořit si z něj světlo měkké. Článek slouží především jako rozšiřující text a návod pro účastníky základního kurzu.

13. prosince 2018
Vybíráte nový počítač pro úpravy fotek? Nebo si takový počítač chcete sestavit? Nejste si úplně jistí, co je "nutná výbava" a co už je jenom "příjemný bonus"? Pak právě pro vás je tento článek.

25. listopadu 2018
Mnoho lidí si myslí, že k dobrým fotkám je zapotřebí především drahá fototechnika. Ale tak to není. Technika samozřejmé má vliv, ale ne až tak velký. Tím hlavním, co odlišuje dobré fotografy od těch méně zdatných, jsou ve skutečnosti fotografické know-how a zkušenosti.

15. března 2017
Poutě jsou skvělá příležitost nejen k vyvenčení dětí, ale také k pořízení zajímavých fotek plných světel, barev a pohybu. Dnešní článek přináší několik základních tipů, jak si z návštěvy poutě či lunaparku odnést kromě zážitků také co nejzajímavější fotografie.

10. listopadu 2016
Schopnost ovládat expozici manuálně, tzn. zcela bez pomoci automatiky, je jedna z prvních věcí, kterou by se měl aspirující fotograf naučit. Dnešní článek přináší praktický návod pro začátečníky, jak tuto základní dovednost úspěšně zvládnout.

7. dubna 2016
Jaro je tu a s ním i sezóna fotografování květin, poupat a různých jiných rostlinných motivů. Dnešní článek přináší několik základních tipů jak na to, aby vaše snímky rostlin vypadaly co nejlépe.

19. ledna 2016
Proč zálohovat, jak zálohovat, kam zálohovat, jaký používat zálohovací software. Dnešní článek přináší tipy, jak dobře zvládnout tuto krajně nepopulární, ale velmi důležitou činnost.

30. října 2015
Content-aware fill, neboli "výplň zohledňující obsah", je nesmírně užitečný nástroj Adobe Photoshopu, pomocí kterého lze doplňovat či retušovat i poměrně velké části obrazu. V tomto článku si ho krátce v praxi ukážeme.

4. února 2015
Trpíte v zimě nedostatkem námětů k focení? Zkuste fotit vodní kapky. Je to až překvapivě jednoduché, nic zvláštního k tomu nepotřebuejte a výsledky jsou často docela zajímavé.


 starší příspěvky →